zaterdag 15 januari 2011

Muzobox

Tijdens de laatste dag van de module Muzische school op KAHO kregen we de opdracht om een muzobox te maken. Deze muzobox moest volledig af zijn tegen de vier-daagse in Dworp.

Toen ik deze opdracht kreeg zag ik deze al helemaal zitten. Dit vond ik een leuke opdracht om te maken. Zowel het maken als het voorstellen vond ik wel leuk. Andere mensen laten zien hoe mijn muzische ik is, vind ik heel leuk. Iedereen is verschillend en niet iedereen is even muzisch maar ik vind dit juist geweldig!

Voor mijn muzobox zelf ben ik naar de winkel gestapt. Ik heb een groene, plastieken box gekocht. Ik heb gekozen voor een groene box omdat groen de kleur van creativiteit is.  Op deze box heb ik verschillende 3D-stickers van vlinders gekleefd. Deze staan voor vrijheid. Vlinders zijn mijn lievelingsdieren en staan voor mij symbool voor vrijheid en zorgeloosheid. Ik zou graag een vlinder zijn met momenten.

In mijn muzobox heb ik verschillende symbolen en dingen gestopt die eigen zijn aan mijn muzische persoon.
Volgende elementen zitten in mijn muzobox:

Spitzen
Ik heb  9 jaar ballet gedaan. Ik ben hier voor een groot deel mijn hart aan verloren. Ik kijk regelmatig naar ballet en kan hier enorm van genieten. Toen ik ballet deed, durfde ik dansen en durfde ik aan mensen laten zien wat ik kan. Dit heeft me veel geleerd en heeft me geholpen gedurende mijn verdere leven.












Mp3-speler
Ik ben iemand die heel veel gaat halen uit muziek. Al mijn gevoelens kan ik terug vinden in bepaalde liedjes. Teksten zijn voor mij enorm belangrijk. Wanneer ik verdriet heb, wanneer ik blij ben, altijd luister ik naar muziek.


Video-camera
Ik trek enorm graag foto's van alles en nog wat! Ik vind het echt heel fijn om alles op foto te zetten. Dit zorgt ervoor dat je later nog aan speciale momenten kan terug denken en hier heb je dan ook nog een tastbare herinnering aan. Landschappen vind ik leuk om op foto vast te leggen.

Een roos
In mijn muzobox heb ik een roos gestoken. Rozen zijn mijn favoriete bloemen. Rozen staan voor mij als teken van eeuwigheid en liefde. Vaak wordt er gezegd: "A rose is forever". Dit vind ik een van de mooiste zinnetjes die er bestaan! Ook is de roos voor mij een teken van liefde.












Schriftjes vol gedichten
Ik schrijf enorm graag gedichten! Ik kan hier al mijn gevoelens en gedachten in kwijt. Ik heb dan ook twee schriften vol met zelfgeschreven gedichten. Ik kan wel zeggen dat ik trots ben op de gedichten die ik schrijf. Voor mij is dit een ontspanning en een uitlaatklep.











Enveloppe met werkjes van in het lager onderwijs
Deze enveloppe heb ik in mijn muzobox gestoken omdat dit het begin van mijn muzische persoon weergeeft. In het lager krijg je verschillende muzische opdrachten, hierdoor ontwikkelt je muzische persoon zich. Dit kan in de positieve of negatieve zin zijn.













Schetsboek met werkjes van in het middelbaar onderwijs.
Dit heb ik in mijn muzobox gestoken omdat dit toch ook een verderzetting is van mijn muzische ontwikkeling. In het middelbaar is de muzische vorming volledig anders dan in het lager onderwijs. Dit zorgt ervoor dat je muzische ontwikkeling een andere wending aanneemt.


Foto's en powerpoints Marilyn Monroe
Marilyn Monroe is voor mij een enorme bron van inspiratie.

Scenario's toneelstukken
In het middelbaar heb ik meegespeeld in enkele toneelstukken. Dit was gewoonweg super leuk om te doen! Op het podium staan en laten zien aan de mensen in de zaal wat ik kan is gewoon zalig. Wanneer na de voorstelling word geapplaudisseerd, is dit gevoel niet te beschrijven! Deze scenario's ga ik nooit  weggooien. Voor mij was dit heel leerrijk en ik heb toen een deel van mezelf leren kennen waarvan ik niet wist dat het er was.












Tekeningen + uitnodiging musical Intepedinte
In het 5de leerjaar hebben we met het hele jaar een musical gespeeld: Intepedinte. Dit was een hele ervaring voor ons: we moesten kostuums maken, teksten leren, zingen, acteren, ... . Er waren zoals bij een echte musical audities en aan de hand van deze kreeg je een rol toegewezen. Het was heel leuk om met z'n allen aan deze musical te werken.












Tekeningen Peyton One Tree Hill
Ik ben een trouwe fan van One Tree Hill. In deze serie tekent Peyton verschillende tekeningen. In haar tekeningen legt ze al haar gevoelens en al haar frustraties. Ik wou dat ik dit ook kon. Haar tekeningen spreken steeds boekdelen en zijn prachtig om naar te kijken.


Bij de voorstelling van mijn muzobox was ik toch een beetje nerveus. De andere studenten luisteren dan naar jou en je laat een persoonlijk werk zien. Dit is altijd een spannend moment, je vraagt je steeds af: "Wat zullen ze er van vinden? Gaat het goed zijn?"

Ik kijk met een goed gevoel terug naar deze opdracht. Ik heb plezier gehad tijdens het maken van deze opdracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten