zaterdag 18 december 2010

Het Zwanenmeer



Vandaag ben ik naar "Het Zwanenmeer" gaan kijken in de Stadsschouwburg te Antwerpen.
Over de voorstelling kan ik alleen maar lovende woorden spreken!
In één woord kan ik deze beschrijven als PRACHTIG.

De voorstelling werd opgevoerd door het Koninklijk Ballet van Vlaanderen.
We hadden goede plaatsen en konden het hele podium goed zien. Om 14.00 uur starte de voorstelling.
De openingsscène was onmiddellijk een shot in de roos. Deze was prachtig en nam je mee naar een andere wereld. Gedurende het hele verhaal is het precies alsof je in een andere wereld bent. Je denkt aan niets en geniet gewoon van de voorstelling. Ik vind het ongelooflijk knap dat de dansers, door enkel te dansen, zo kunnen doordringen tot iemand. Zonder woorden, zonder enige uitleg en toch kan je het verhaal volgen door de combinatie van muziek en dans.

Persoonlijk vind ik ballet echt een to-do met de lager school. De leerlingen komen zo in aanraking met iets dat ze meestal als saai bezien. Er waren bij deze voorstelling veel kinderen aanwezig. De allerkleinste kinderen hoorde je niet. Ze zaten allemaal te geniet van de geweldige voorstelling!

Ik heb geen spijt dat ik naar "Het Zwanenmeer" ben gaan kijken! Ik zou er onmiddellijk weer naar gaan kijken!

Wie eens een kijkje wil nemen: Koninklijk Ballet van Vlaanderen
Het verhaal en andere info: Het Zwanenmeer


Geen opmerkingen:

Een reactie posten